GoW to kontynuacja i trochę taki reboot serii. Została stworzona przez Santa Monica Studio i opowiada o słynnym Bogu Wojny znanym z poprzednich odsłon – poprzednie części to jedne z najlepszych exów na wcześniejsze konsole Sony.
Grafika
Gra została stworzona na autorskim silniku, który przez lata był rozwijany i dostosowywany do potrzeb poprzednich odsłon serii. W przypadku wersji na PlayStation 4 silnik przeszedł gruntowne ulepszenia, oferując szczegółowo dopracowane efekty świetlne, tekstury oraz detale postaci i środowiska.
Zastosowano nowoczesne techniki motion capture oraz zaawansowany system fizyki, który umożliwił odwzorowanie takich elementów jak śnieg, woda czy ogień.Na PlayStation 5 GoW działa w trybie wstecznej kompatybilności, rozdzielczość i płynność gry działa w dynamicznym 4K z płynnymi 60 klatkami na sekundę. Gra dalej prezentuje się świetnie, co widać na screenach. Myślę, że wersja na PC wygląda jeszcze lepiej.
Gra dalej prezentuje się świetnie, co widać na screenach. Myślę, że wersja na PC wygląda jeszcze lepiej.
Muzyka
Ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez Beara McCreary’ego, znanego z pracy nad wieloma projektami filmowymi i telewizyjnymi, jak The Walking Dead czy Battlestar Galactica. Muzyka w God of War łączy epicką orkiestrę z nordyckimi motywami, doskonale oddając klimat mitologicznego świata.
Motyw przewodni Kratosa bazuje na zróżnicowanej palecie dźwięków, które budują majestatyczny i mroczny nastrój. Charakteryzuje się wykorzystaniem głębokich, niskobrzmiących instrumentów orkiestrowych, intensywnego islandzkiego chóru oraz głębokiego męskiego wokalu. Uzupełniają go potężne partie wokalne, w tym szczególnie wykonania farerskiej piosenkarki Eivør Pálsdóttir, a także tradycyjna perkusja i unikalne nordyckie instrumenty, takie jak nyckelharpa i lira korbowa.
Fabuła
Po śmierci Faye, drugiej żony Kratosa i matki Atreusa, ojciec i syn wyruszają w pełną emocji podróż, by spełnić jej ostatnią wolę – rozsypać jej prochy. Kratos, skrywając swoją mroczną przeszłość, stara się chronić syna przed ciężarem swojej historii.
Podczas wędrówki napotykają liczne niebezpieczeństwa, stawiając czoła potworom i bogom nordyckiego świata, którzy wystawiają ich relację na próbę. Jest to jedna z lepszych historii opowiadających o relacjach ojca z synem, a zakończenie gry jest tak dobre, że chce się grać dalej i odkrywać dalsze tajemnice tego świata.
Gameplay
God of War wprowadził wiele zmian w porównaniu do wcześniejszych części serii. Gra łączy dynamiczną walkę w otwartym świecie oraz elementy RPG.
Na początku gry mamy do dyspozycji Topór Lewiatana, który można rzucać i przywoływać, co daje dużo możliwości w walce oraz w rozwiązywaniu zagadek. Kratos może blokować i parować ataki tarczą oraz używać pięści do walki w zwarciu. Atreus, syn bohatera, uczestniczy w walce, strzelając z łuku, ogłuszając przeciwników i wykonując specjalne ataki.
Ojciec i syn zdobywają doświadczenie, które można wykorzystać do odblokowywania nowych umiejętności. Zbieranie surowców pozwala ulepszać ekwipunek, w tym zbroje, talizmany i bronie, co niestety dla mnie jest najgorszym aspektem tej gry.
Podsumowanie
Fabuła gry, a zwłaszcza zakończenie, to dla mnie mistrzostwo świata. Muzyka jest bardzo przyjemna dla ucha. Gra wygląda przepięknie, zachowując nordycki klimat.
Największą wadą jest brak znanych z poprzednich odsłon sekwencji quick time event w trakcie walk z bossami oraz zbytnie nastawienie na system RPG (jak dla mnie jest go za dużo).
Grałem na PS5 na poziomie trudnym, który nie był jakoś szczególnie trudny. Jeżeli chodzi o fabułę główną, przejście zajęło mi około 30 godzin, w tym czasie nie zrobiłem wszystkich pobocznych questów, ale po zakończeniu aż chce się zrobić tę grę na 100%. Szkoda, że tak długo zwlekałem, żeby przejść tę grę.